وداع منچستریونایتد با لیگ اروپا

وداع منچستریونایتد با لیگ اروپا




 

 


وداع منچستریونایتد با لیگ اروپا


تاریخ : جمعه ،
26 اسفند 1390

بيلبائو با نمايشي تماشايي توانست منچستريونايتد را دو بر يک ببرد. آنها موقعيت‌هاي بسياري را هم از دست دادند.


اتلتیک بیلبائو در دیداری یک‌طرفه منچستریونایتد را دو بر یک در سن‌مامس شکست داد؛ دیداری که اگر اشتباهات بازیکنان بیلبائو در به‌ثمررساندن موقعیت‌ها و واکنش‌های خوب داوید دخئا نبود با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز به پایان می‌رسید.

مارسلو بیلسا با تیمی از بازیکنان نه‌چندان سرشناس تاکتیک‌های دیدنی و برتر خود را به رخ سر الکس فرگوسن کشید. تیم او نمایشی عالی داشت.

بیلبائو در طول مسابقه موقعیت‌های فراوانی روی دروازه یونایتد ایجاد کرد ولی تنها دو تا را به گل تبدیل کرد. توپ در تقریبا تمامی دقایق مسابقه در نزدیکی دروازه یونایتد بود و یونایتد اسیر بازی تماشایی باسکی‌ها شده بود.

هرچند یونایتد احتیاج به پیروزی داشت اما سر الکس فرگوسن وین رونی را به‌عنوان تنها مهاجم به میدان فرستاده بود و رایان گیگز پشت سر او حضور داشت.

اتلتیک بیلبائو هم با همان ترکیب بازی رفت به میدان رفته بود.

یونایتد بازی را با حمله آغاز کرد و یک بار ضربه چیپ پارک جی‌سونگ از کنار دروازه بیلبائو به بیرون رفت. سپس شوت تیم کلورلی مهار شد. اما پس از آن بود که بازی به دست بیلبائو افتاد.

ابتدا فرناندو یورنته روی همکاری با ایکر مونیان شوتی دیدنی زد که به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت هم اسکار دمارکوس در حالی که داوید دخئا کاری نمی‌توانست بکند توپ را به بالای دروازه زد.

بیلبائو به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 23 به گل رسید. پاس بلند آموربیتا از ریو فردیناند گذشت و توپ با ضربه تماشایی یورنته به گوشه دروازه رفت. دخئا هیچ بختی برای مهار شوت محکم او نداشت.

یونایتد که حالا سه گل نیاز داشت به پیش تاخت و پنج دقیقه بعد ضربه سر رایان گیگز که مهار نشده بود را یکی از مدافعان اتلتیک به‌خوبی از دروازه بیرون کشید.

یورنته در اواخر نیمه اول مصدوم شد و جایش را به توکرو داد.

تیم فرگوسن در نیمه دوم نیاز به زدن گل داشت اما در عوض زیر بمباران بازیکنان اتلتیک قرار گرفت.

آندونی ایرائولا در اوایل نیمه دوم با حرکتی دیدنی سه بازیکن منچستریونایتد را از پیش رو برداشت اما در حالی که دخئا تسلیم شده بود ضربه او به شکلی باورنکردنی از کنار دروازه به بیرون رفت.

یونایتدی‌ها در این دقایق به زیر توپ می‌زدند تا برای لحظاتی مانع حملات بیلبائو شوند. فرگوسن در دقیقه 60 ریو فردیناند و مایکل کریک را بیرون آورد و به کریس اسمالینگ، و پل پوگبا، بازیکن جوان و بی‌تجربه خود میدان داد.

دو دقیقه بعد مصیبت یونایتد تکمیل شد. سانتر توکرو را اسمالینگ به صورت ناقص برگرداند و دمارکوس از راه رسید و با شوتش که با تکل جانی ایونز تغییر جهت داد گل دوم را زد.

سپس سانتر ایرائولا را توکرو به‌شکلی توجیه‌ناپذیر از فاصله چهارمتری با سر به بیرون زد.

در نهایت یونایتد در دقیقه 80 به گل رسید. رونی توپ را گرفت، کمی به جلو رفت و از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا و کات‌دار یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. تماشاگران میزبان هم برای این ضربه دیدنی دست زدند.

با این حال باز هم بیلبائو حمله کرد و این بار نوبت به دمارکوس رسید که موقعیتی عالی را از دست بدهد.

ضربه دنی ولبک تازه‌وارد را هم ایرایسوس، دروازه‌بان اتلتیک به بیرون زد تا یونایتد که شبی بی‌فروغ داشت از دور مسابقات اروپایی کنار برود.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل